Ez a weboldal a MOSQUITO Sport-és Horgászegyesület oltalma alatt áll. Kifejezett írásos hozzájárulásunk nélkül tilos a weboldal tartalmának másolása, változatlan vagy nagymértékben hasonló tartalmú átvétele, ami magába foglalja mind a szöveg, mind a képi megjelenést, weboldal elrendezést, grafikát, és a pdf kiterjesztésű oldalakat is. Másolt oldalnak minősül legalább egy bekezdés változatlan átvétele, vagy az általunk írt- szerkesztett szöveg, cikk nagymértékű hasonlósága. Jelen szabály megsértése esetén 250.000 Ft kötbért számlázunk a másolt oldal tulajdonosának, üzemeltetőjének (anyagunk átvevőjének), vagyis a jogtalan felhasználónak. A bizonyításhoz internetes tartalomtanúsítást használunk, amit minden esetben közjegyző hitelesít, így az közokiratnak minősül. A közjegyzői díjat a jogtalan felhasználóra hárítjuk.
logo

Tavi szörnyekre specializálódtak a kanizsai horgászversenyen

Tegnap reggel éles kürtszó jelezte, hogy elkezdődött az első Kanizsa Carp Cup, azaz nagyhalfogó verseny a Csónakázó-tónál.

Pontyokra „vadásznak”

Nem sokkal később már be is dobtak a csapatok, s várták, hogy a titkos receptek alapján összegyúrt bojli egyikére ráharapjon egy méretes ponty.

Merthogy a kanizsai versenyen kizárólag pontyokra lehet „vadászni”, abból is nagyobb, három kilogramm fölötti példányokra.

• Az ilyen versenyek szigorú szabályok szerint zajlanak, még a bojli átmérője is meg van szabva – így Németh László, a verseny szervezője.

Kedvezett az időjárás

Tegnap egyébként remek horgászidő volt, a tó partján langymeleg szél lengedezett, közben hétágra sütött a nap. A veszprémi Jakus Balázs már póló nélkül pecázott, míg apja, Jakus Gyula kicsit hátrébb egy szétnyitható horgászszékben ejtőzött.

• A fiammal még gyermekkorában szeretettem meg a horgászatot, de azóta már túlnőtt rajtam – árulta el Jakus Gyula. – Most is ő szólt, hogy jöjjünk el a versenyre, eddig azt sem tudtuk, hogy Kanizsa mellett ilyen szép tó van. Remélem óriási halak is vannak benne. Az első nagy halra nem kellett sokat várni, a verseny kezdetét követő órában már egy 4.5 kilós pontyot mérlegelhetett a zsűri.
  • Csak egy-két éve horgászunk bojlival, szóval nincs nagy tapasztalatunk, ugyanakkor az ilyen, több napos horgászversenyek remek alkalmat kínálnak egy sor új dolog kipróbálásához – vélekedett a kanizsai Nagy Roland, aki testvérével, Nagy Róberttel együtt alkot csapatot. – A csapat mellett lehet egy segítő is, aki a kezünk alá dolgozik, mi éltünk is lehetőséggel és felkértük Zsovár Dénes barátunkat, hogy készítse elő számunkra a tartalékbotokat. Így legalább nem veszítünk időt, ha beindul a mozgás a vízen.
    Mint azt a pecásoktól megtudtuk: a nagytestű halak inkább kora este és éjszaka kapnak, ezért aztán nem is aggodalmaskodott senki, hogy délelőtt alig volt mozdítás.

• Tapasztalataim szerint a nagyhalfogó versenyeken főleg nappal lehet pihenni, előfordul, hogy éjszaka egy percet sem alszunk – állította a kanizsai önkormányzat által szponzorált csapat két tagja, Kócza László és Gerócs Zoltán. – Remélem, hogy vasárnap reggelre már nagyon fáradtak leszünk, ez ugyanis azt jelentené, hogy sok halat fogtunk – bizakodtak a srácok, miközben kávét szürcsölgettek.

A fiúk bevallották: egyelőre nem számítanak profinak, mégis van rajtuk nyomás, hiszen ők képviselik a várost a versenyen és hát természetesen szép eredménnyel szeretnének zárni.

A horgászverseny egyébként vasárnap délelőtt 10 óráig tart, majd az eredmények összevetését követően hirdetnek győztest.
Mint azt megtudtuk: a legjobban teljesítő csapatok profi orsókat, horgászbot tartókat kapnak, illetve az összes induló csapat kupával és szép emlékekkel térhet haza.

Forrás: https://www.zaol.hu/kozelet/helyi-kozelet/tavi-szornyekre-specializalodtak-a-kanizsai-horgaszversenyen-2335021/ | Tulajdonos: ZAOL | Fotók: Szakony Attila/Zalai Hírlap